19 december 2021

Pernell Criens weer lijsttrekker PvdA

“Dit is een periode van bewustwording en vernieuwing. Nu moeten we doorpakken!”

PvdA Goirle en Riel heeft de kandidatenlijst 2022 vastgesteld. In de Algemene Ledenvergadering van 8 december 2021 is Pernell Criens unaniem herkozen tot frontvrouw. Zij voert een lijst met 17 PvdA-kandidaten aan. Aan kandidaten die een rol willen spelen in de plaatselijke politiek, blijkt geen gebrek. Naast de oud-raadsleden Antoon van Baal (2) en Karen Molin (5), staan twee nieuwkomers in de top 5: Maaike Delemarre (3) en Maggie de Jong (4).

Pernell is sinds 2014 lid van de Goirlese raad. Daarnaast is ze actief als beleidsontwikkelaar bij drie naburige gemeenten. Met de PvdA richt ze zich op een groene, saamhorige toekomst voor Goirle. Zij zweert bij een positieve insteek. “Dit is een periode van bewustwording en vernieuwing. Kijk naar het nieuwe, duurzame HaVeP-gebouw en de ontwikkeling van de Zuidrand. Het Leydal wordt veel aantrekkelijker voor mens en dier.”

Met de PvdA wil zij niet alleen doorpakken op het gebied van groene energie, innovatieve bouw en herstel van biodiversiteit. Volgens Criens moet de samenleving ook veranderen. “Er is te veel eenzaamheid en stress. Velen zoeken hun heil in een koude, digitale wereld. Dit kan niet goed blijven gaan. Mensen moeten elkaar weer écht ontmoeten, inspireren en verder helpen. De gemeente kan en móet hier op sturen.”

Pernell Criens is in Goirle geboren, maar groeide op in Tilburg. Vanaf 1972 woont ze in Goirle. Ze is getrouwd en heeft twee dochters en een zoon.

De PvdA Goirle en Riel gaat met een lijst van zeventien kandidaten de verkiezingen  in voor  de gemeenteraad op 16 maart 2022:

1. Pernell Criens
  2. Antoon van Baal