18 januari 2022

PvdA presenteert lijst met nieuwkomers

De PvdA Goirle en Riel is erin geslaagd om een aansprekende kandidatenlijst samen te stellen voor gemeenteraadverkiezingen van 16 maart 2022. Het Goirles Belang bracht de namen van de lijsttrekker en de top vijf van de lijst al eerder naar buiten.

Grote diversiteit

De lijst kenmerkt zich door de grote diversiteit bij de kandidaten. De ervaring van Pernell Criens en Antoon van Baal, de nieuwe gezichten van Maaike Delemarre en Maggie de Jong, diverse oud-raadsleden en wethouders en leden die het sociaal-democratische gedachtengoed een warm hart toedragen. Verder kandidaten die specifieke kennis uit allerlei sectoren inbrengen, zoals o.a. het onderwijs, ICT en de zorg.

Zoals altijd bij de PvdA is het aantal vrouwen en mannen in evenwicht: beide kunnes zijn gelijk vertegenwoordigd in de top tien. Bij de eerste vijf kandidaten prijken zelfs vier vrouwen op de lijst.

Lijst verkiezingen gemeenteraad 16 maart 2022

1. Pernell Criens
  2. Antoon van Baal
  3. Maaike Delemarre
  4. Maggie de Jong
  5. Karen Molin
  6. Lucien van de Sanden
  7. Wilma Robben
  8. Hans Groen
  9. Jan Langenberg
  10. Ruud Licht
  11. Sjef Verhoeven
  12. Ton Horn
  13. Jan Loonen
  14. Henk Vermeulen
  15. Henk Vromans
  16. Martin van den Akker
  17. Guus van der Put

Nieuwe talenten

Een van de nieuwe talenten is Maaike Delemarre. Zij heeft zich vanuit de studie Kunst en Cultuur de laatste twee decennia ingezet voor mensen wereldwijd. Met dezelfde drive gaat zij zich als kandidaat voor de PvdA inzetten voor Goirle en Riel. Met haar mix van internationale ervaring en regionale interesse, gaat zij vooral mensen verbinden door positiviteit en vernieuwende plannen.

Maggie de Jong op plek vier is ook een nieuw gezicht. In de politiek tenminste want in het Goirlese is zij geen onbekende. Oorspronkelijk komt Maggie uit Tilburg maar zij woont al 26 jaar in Goirle. Maggie de Jong voelt zich dan ook een echte Goolse. Van huis uit kreeg zij de belangstelling voor politiek mee. Deze affiniteit bouwde zij verder op door haar ervaring in onze gemeentelijke organisatie.

Maggie de Jong wil bijdragen aan het in stand houden van een goed leefklimaat in Goirle en Riel voor iedereen: ouders, kwetsbaren en zeker ook jongeren. Meer dan ooit moeten het sociale aspect, duurzaamheid en inclusiviteit de speerpunten van het programma vormen.

Programma 2022 – 2026

Desgevraagd gaf Henk Renders, afdelingsvoorzitter, aan dat de PvdA Goirle en Riel met deze lijst vol vertrouwen de verkiezingen in gaat op 16 maart. De belangstelling binnen de afdeling voor de verkiesbare plaatsen op de lijst was groot. Het programma is te vinden op